علی دایی: با این حکم شوکه شدم

 علی دایی: با این حکم شوکه شدم

 

 

راسخون : علی دایی هم از حکمی که برای پرسپولیس صادر شده انتقاد می‌کند.

صدای علی دایی هم درآمد. او مثل علی فتح‌الله‌زاده، در در حمایت از پرسپولیس، لب به سخن گشود. علی دایی که اتفاقات اخیر لیگ برتر را دنبال کرده، می‌گوید با حکم کمیته انضباطی شوکه شده است. حتی می‌گوید این حکم، چیزی فراتر از یک شوک به فوتبال ایران بود.

*وضعیت تیم راه‌آهن بعد از این برد چطور است؟
از همه نظر خوب است. هم روحیه بچه‌ها خوب است هم تمرینات خوبی برگزار می‌کنیم. از همه نظر برای بازی با سایپا آماده می‌شویم. ما بازی سختی در پیش داریم. ولی این بازی و هر 5 مسابقه‌ای که داریم فینال است. ما تا پایان فصل 5 فینال داریم و باید نتایج خوبی بگیریم تا افسوس نخوریم. هر چند الان حسرت بازی‌هایی را می‌خوریم که در دقایق پایانی خوردیم یا با اشتباه داوری امتیاز از دست دادیم. ولی از آن به بعد باید طوری عمل کنیم که چیزی مانع برد ما نشود.

 

*با تیمی بازی دارید که در آن بازی می‌کردید و از آن خاطرات خوبی دارید. اتفاقا در اولین سال مربیگری با همین تیم قهرمان لیگ شدید.
من باشگاه سایپا را باشگاه خودم می‌دانم. همیشه این‌طوری بوده و الان هم همین است. خاطرات خوب و فراموش نشدنی دارم در سایپا. چه زمانی که بازی می‌کردم و چه زمانی که مربیگری می‌کردم. مجموعه خوبی بود. آن موقع در سایپا دلمان نمی‌آمد بعد از تمرین برویم خانه‌هایمان. می‌نشستیم با بچه‌ها شوخی و بگو و بخند. روزهای خوبی بود. ولی الان مربی راه‌آهن هستم و الان باید تیم خودم (سایپا) را ببرم.

 

*سایپا هم که اخیرا نتایج خوبی گرفته و بازیکنان این تیم مثل کریم انصاری‌فرد و پیروز قربانی در بازی با شما حضور دارند.
بازی کردن در زمین کرج خیلی سخت است. سایپا بازیکنان خیلی خوبی دارد. بازیکنان توانمندی دارد. اخیرا هم نتایج خوبی گرفته‌اند و در وضعیت فنی خوبی قرار گرفته‌اند. ولی ما در تعطیلات عید و فروردین تمرینات خوبی داشتیم. بازیکنان سر حال و قبراق هستند و فقط به پیروزی فکر می‌کنند.

 

*مهم‌ترین اتفاقاتی که این هفته افتاد کسر امتیاز از پرسپولیس بود و قطع بازی این تیم با داماش. نظر شما چیست؟
هم به خاطر قطع بازی در حالی که یکی دو دقیقه مانده بود تمام شود، هم به خاطر کسر امتیاز، آدم شوکه می‌شود و نمی‌داند چه بگوید. چه می‌شود که چنین مسائلی در این مسابقه اتفاق می‌افتد. مگر بار اول است که فحاشی می‌شود به داور. هر وقت فحاشی شد باید بازی قطع شود یا کسر امتیاز شود؟ اگر این‌طوری است چرا تا حالا این اتفاق نیفتاده؟ تا حالا نه بازی قطع شده نه امتیاز کسر شده. مگر به مربیان و بازیکنان توهین و فحاشی نمی‌شود؟ من همین الان می‌توانم 20 نمونه بگویم که در لیگ امسال بدترین فحاشی‌ها شده است، حتی بدتر از این بازی. ولی نه بازی قطع شده نه امتیاز کسر شده. بازی‌هایی بوده که 100 هزار تماشاگر به یک بازیکن یا مربی یا داور فحش داده‌اند ولی آب از آب تکان نخورده است. اما حالا می‌آیند امتیاز کم می‌کنند.

نه این‌که من در این تیم بوده‌ام و هوادارانش را دوست دارم، بلکه هر تیمی بود این حرف را می‌زدم. این تصمیماتی فراتر از شوک است. فوتبال ما تا کی باید تاوان این اشتباهات را بپردازد؟ این اشتباهات و این تصمیمات تا کی باید به فوتبال ما ضربه بزند؟ چرا آمده‌ایم با یک سری کارها جو را ملتهب می‌کنیم؟ من فقط یک سوال دارم. آیا این راه اصلاح کردن تماشاگران است؟ یا این‌که این تصمیمات بدتر می‌کند جو را؟ الان یک کلاف سر در گمی درست شده که 100 نفر نمی‌توانند آن را درست کنند. اگر این‌طوری باشد که هر باشگاهی می‌آید یک سری تماشاگر غالب می‌کند به تماشاگران تیم حریف و می‌گوید فحش بدهید تا از رقیب امتیاز کم شود.

خیلی راحت می‌شود این کار را انجام داد. من از یک حرف آقای رویانیان در برنامه نود خوشم آمد. آنجایی که گفت ما در فوتبال علت‌ها را رها کرده‌ایم و به دنبال معلول‌ها هستیم. تا وقتی علت برطرف نشود، آیا می‌توان بقیه چیزها را درست کرد؟

 

*مثل این‌که شما هم از آقای رفیعی خاطرات زیاد جالبی ندارید؟
من نمی‌خواستم در مورد این موضوع صحبت کنم. رفیعی داور است و داور هم اشتباه می‌کند. ولی الان که این سوال را پرسیدید یاد فصل گذشته افتادم که پرسپولیس با نفت بازی داشت و رفیعی داور بود و مکرر به ضرر پرسپولیس اشتباه می‌کرد. من هم بعد از بازی مصاحبه کردم و خیلی ناراحت و عصبانی بودم. ولی مسئولان به جای این‌که با ایشان برخورد کنند با من برخورد کردند و از او دفاع کردند.

 

من را جریمه نقدی و ممنوع‌المصاحبه کردند. در حالی که من حرف حق را زدم. و گذشت زمان همه چیز را مشخص کرد. همین داور فصل قبل با اشتباهات خودش بازی راه‌آهن – پاس را در همدان به جنجال کشاند. در یک مسابقه دیگر هم اشتباهی کرد که من گفتم یک بچه هم این را تشخیص می‌دهد. متاسفانه مثل آب خوردن همه چیز را سر ما خالی می‌کنند. در حالی که باید دنبال علت بگردند. در بازی پرسپولیس همه دیدند که گل داماش آفساید بود. دو بازیکن پرسپولیس به ناحق اخراج شدند.

 

خیلی‌ها می‌گویند اخراج مازیار زارع درست بود ولی نظر من این است که مازیار اصلا کاری با بازیکن حریف نداشت و توپ را زد. کارشناسان داوری دوباره این صحنه را ببینند و بگویند مازیار زارع توپ را زده یا نزده. در صحنه اخراج نصرتی به وضوح مشخص بود قبل از این‌که نصرتی روی زنیدپور خطا کند، زنیدپور خطایی روی علی‌عسگر انجام داد که وقتی دیشب این صحنه را دیدم، یک لحظه فکر کردم این دو نفر دارند با یکدیگر کشتی می‌گیرند که در آن کشتی، زنیدپور فن زیبایی زد و صاحب توپ شد اما داور این خطا را اعلام نکرد. من در برنامه نود دیشب مسائلی را دیدم که نشان داد فوتبال ما چرا دارد به بیراهه می‌رود. جایی که برخی، شخصیت فردی آدم‌ها را هدف می‌گیرند برای توجیه کارشان.




Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط mehdi

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما

پرتال جامع فرهنگی اطلاع رسانی راسخون